نشانه هاي مهم سرطان معده را بشناسيد!
نوشته شده توسط : مونا احمدی

ناراحتي معده 

سرطان معده اغلب با مشكلات معمول و نسبتا بي خطر معده، مانند حالت تهوع عادي، اشتباه گرفته مي شود، و اين يكي از دلايل خطرناك بودن آن است. از آنجايي كه ما اغلب ناراحتي معده را با غذاهاي مصرفي خود مرتبط مي دانيم، ناديده گرفتن سرطان معده در مراحل اوليه و حتي مياني بيماري آسان است. 

اگر براي مدتي طولاني ناراحتي معده را تجربه مي كنيد، تنها فرض را بر اين نگذاريد كه چنين شرايطي با رژيم غذايي شما در ارتباط است. به پزشك مراجعه كنيد تا دليل دقيق اين شرايط مشخص شود. 

 

كاهش وزن 

چاقي يكي از مشكلات اصلي دنياي امروز محسوب مي شود و از اين رو، هنگامي كه موضوع سلامت مطرح مي شود، كاهش وزن به عنوان گامي در جهت درست مد نظر قرار مي گيرد. اما كاهش وزن مي تواند نشانه اي از وجود يك مشكل سلامت بزرگ، مانند سرطان معده، نيز باشد. 

در حقيقت، يكي از نشانه هاي اصلي ابتلا به سرطان معده كاهش وزن بي دليل است. اگر تغييري در رژيم غذايي يا برنامه ورزشي خود ايجاد نكرده ايد، اما روند كاهش وزن غير معمول را تجربه مي كنيد به پزشك مراجعه كرده و شرايط را با وي مطرح كنيد. اگر به ناگاه با كاهش علاقه خود به غذا و كم اشتهايي مواجه شده ايد نيز مراجعه به پزشك ايده خوبي است. 

 

معده درد 

ناراحتي معده شرايط خوشايندي نيست. اين شرايط ممكن است چنان ناراحت كننده باشد كه مدت زماني زيادي را در طول روز در توالت سپري كنيد. همچنين، ناراحتي معده مي تواند انجام فعاليت هاي روزانه را غير ممكن كند. با اين وجود، معده درد موضوعي كاملا متفاوت است. اين درد حاد در ناحيه شكم اغلب در اطراف محل ناف احساس مي شود. معده درد مي تواند با تورم و تجمع مايع همراه باشد كه هر دو مي توانند به دليل ظهور سرطان شكل گرفته باشند. اگر به طور مرتب در اين منطقه از بدن احساس درد داريد به پزشك مراجعه كنيد. 

 

احساس سيري 

احساس سيري مي تواند در حقيقت يكي از نشانه هاي ابتلا به سرطان معده باشد. اگر پس از خوردن تنها چند لقمه از غذاي خود ديگر احساس گرسنگي نمي كنيد، ممكن است دليلي نگران كننده در پس اين شرايط وجود داشته باشد. با پزشك در اين زمينه صحبت كنيد تا دليل دقيق شناسايي شود. 

 

سوزش سردل 

بازگشت اسيد معده به مري به يكي از مشكلات سلامت شايع در جهان مبدل شده است. مصرف زياد مواد غذايي سرخ شده و تند ارتباط نزديكي با سوزش سردل، سوء هاضمه و بازگشت اسيد معده دارد. 

خبر خوب اين است كه بازگشت اسيد معده به مري و سوزش سردل با استفاده از داروهاي بي نياز از نسخه پزشك قابل درمان هستند. خبر بد اين است كه در صورت تداوم اين مشكلات و عدم بهبود پس از مصرف دارو ممكن است نشانه اي از ابتلا به سرطان معده باشند. 

 

استفراغ 

ناراحتي گاه به گاه معده يك چيز است، اما استفراغ منظم مشكلي كاملا متفاوت است. البته، استفراغ منظم مي تواند معرف مشكلات مختلفي باشد كه همگي آنها با معده در ارتباط نيستند. البته ديدن خون در مدفوع هم نشانه مهمي است.

از اين رو، مراجعه به پزشك براي بررسي دقيق شرايط و شناسايي دليل شكل گيري استفراغ اهميت دارد. اين مساله به ويژه در صورت مشاهده خون در استفراغ اهميت بيشتري مي يابد زيرا مي تواند نشانه اي از ابتلا به سرطان معده باشد. 




:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: